Продовження історії, про яку ми розповідали у жовтні 2019 року. Тоді йшлося, про чудовий приклад міжнародної кооперації, коли за проєктом траулера, розробленого в ПКБ «Сі-Джоб Миколаїв», голландська верф Padmos будувала судна для Франції за програмою державної підтримки малих риболовних підприємств. Радимо прочитати про головне судно в серії Rose de Cascia – це не тільки вдалий проєкт з сукупністю цікавих технічних рішень, а й посилання на відгуки про роботу наших конструкторів…
Верф Machinefabriek Padmos Stellendam B.V., що у місті Стеллендам, продовжує серію траулерів за цим та модернізованими проєктами: https://padmos.nl/en
Цікаво, що корпуси суден верф Padmos не виготовляє самостійно. Корпус Rose de Cascia був замовлений у Франції на верфі Manche Industry Marine, місто Дьєпп. Корпуси інших траулерів виготовляє верф Casco & Sectiebouw Rotterdam (C.S.R.), що у Роттердамі. Ми наводимо декілька світлин з етапу складання та спуску корпусу. Більше зображень за посиланням: https://www.facebook.com/csrbv/
Тобто будування неповнокомплектних суден – звичайна схема, що застосовується у Світі, коли це вигідно, а не лише доля неповноцінних підприємств, як це іноді можна почути про наше суднобудування.
Зацікавленість голландських компаній до замовлення корпусів на Українських верфях невпинно зростала за минулі 8 років. Навіть ходовою стала говірка – «Краще дві години летіти в Україну, ніж дванадцять годин в Китай», в якій мається на увазі сукупність обставин для підприємців з Європи – і високий фаховий рівень наших виконавців, і приємний культурний фон України, і дійсно значно менші відстані, що врешті теж впливають на швидкість прийняття рішень тощо.
Хоча уряд України так і не спромігся використати цей фактор зацікавленості західного бізнесу, поодинокі приклади успішної реалізації проєктів були. Миколаївська (колишня назва – ЧСЗ) та Херсонська верфі SMG у 2018-2020 роках побудували серію химовозів для голландської компанії VEKA Shipbuilding WT B.V. Суднобудівний завод «Океан» у 2019-2020 роках побудував два несамохідних судна для голландської компанії Eurobulk і мав декілька замовлень на майбутнє. Вже за кілька місяців до російського вторгнення Херсонська верф SMG взяла замовлення на побудування декількох корпусів костерів і почала різання металу, але війна завадила цим планам.
В усіх випадках представники замовника підкреслювали вищий рівень виконання в Україні, ніж, наприклад, в Китаї та Польщі…
Лише поганий бізнес-клімат в Україні, а іноді і відкрита протидія уряду, як це було в 2020 році, не дав розкритися потенціалу вітчизняних верфей. Ми сподіваємося, що перемога у війні назавжди відкине у минуле ці негативні чинники, що Україна стане вільною і безпечною для міжнародного бізнесу. Тоді ми подивимося, хто справді будує кращі судна 🙂