Пороми Road Ferry 8117 E3 – один з яскравих прикладів вдалої роботи наших проєктантів і втрачених можливостей наших верфей. За цим проєктом ми пильнували з моменту його створення, за спуском на воду і доправленням до замовника І ось, Damen вже оприлюднює дивовижні світлини з праці цих суден.
Робочі проєкти гібридних дизель-електричних поромів Road Ferry 8117 E3, класу «Острів» (Island Class), розроблені в Миколаївському ПКБ MDEM. Будувалися на Румунській верфі Damen в Галаці. Шість поромів цього класу отримала Канада для перевезень на острівних лініях Британської Колумбії.
Цікаво, що коли BC Ferries проводила тендер з замовлення серії цих поромів, пропозиції надійшли від 18 суднобудівних підприємств з усього світу, але жодна з Канадських компаній не подала заявку. Це чудовий приклад можливостей працювати українським верфям на міжнародному ринку.
Ми могли б будувати ці судна, якби 18 років тому уряд Юлії Тимошенко силою не примусив Damen покинути Україну і рушити інвестувати в румунські верфі. Про цю історію, про чудовий старт українського суднобудування в 2000-2005 роках і його драматичний крах ми докладно розповімо після війни. З посиланням на закони, на цитати посадовців уряду і хронологією подій. Ще у 2005 році Україна входила в ТОП10 Європейського суднобудування і причиною падіння стала навіть не корупція, а протидія бізнесу на державному рівні.
Цю тему важливо підіймати тому, що після перемоги Україна отримає шанс на піднесення суднобудування і новий кредит довіри від світових інвесторів. Між тим, системних зрушень у державній політиці щодо бізнесу не відбулося попри навіть війну. Чи зможемо ми засвоїти урок і реалізувати переваги перемоги – залежіть від нас. Треба бути готовим битися і за це, як ми б’ємося з Росією.
А поки що вітаємо наших проєктантів, бажаємо їм подальшої вдалої роботи. Ми впевнені, що їх внесок у майбутнє надважливий.
Джерело світлин – ПКБ MDEM.