Проєкт траулера ПКБ «Сі-Джоб Миколаїв»

Гарним прикладом міжнародної суднобудівної кооперації за участю Миколаївських підприємств є побудування серії траулерів на голландській верфі Machinefabriek Padmos Stellendam B.V., що у місті Стеллендам, для риболовецької компанії La Scopale SAS Boulogne-sur-Mer, Франція. Робочий проект цього судна розробляло ПКБ «Сі-Джоб Миколаїв».

«Rose de Cascia» — головне судно серії. Траулер може працювати неводами, пелагічними й демерсальними тралами в залежності від сезону або наявної квоти на вилов, орієнтуючись на тунця, тріску, кефаль, кальмарів, скумбрію тощо. Судна обладнані лебідками Padmos, розрахованими на 2500 метри 42 мм канату та допоміжними барабанами для тралової основи, що дає можливість використовувати один набір палубного обладнання для усіх методів видобутку. Звичайний термін рейсу – 48 годин. Район видобутку – Ла-Манш та Північне море.

Можливість працювати в суворих умовах екіпажу дає крита палуба та ергономічні житлові приміщення. Судно має майже вертикальний форштевень, повний корпус та напівзанурений широкий плаский транець. Розширення палуби баку створює додаткову плавучість та перешкоджає заливанню хвилями. Широка носова частина забезпечує ємність рибного трюму 88 куб.м (до 1170 ящиків), що звичайно властиво для судна довжиною 24 метри. Корпус сталевий. Усі частини, чутливі до обтирання, виготовлені з нержавіючої сталі. Внутрішні двері виготовлені с композиту та алюмінію.

Форма корпусу оптимізована по трьох критеріях – остійності, корисному навантаженню та швидкості. За рахунок цього застосовано головний двигун потужністю 360 кВт. Розробник проекту зауважує, що для виконання тих же завдань більшості сучасних аналогічних суден потрібен двигун потужністю понад 500 кВт.

Судно оснащене широкосмуговим підключенням до Інтернету V-SAT через супутник, що дозволяє верфі входити в систему, переглядати стан обладнання та надавати віддалену підтримку.

Загальні характеристики траулера «Rose de Cascia»

Довжина, м – 19.20
Ширина, м – 7.50
Висота борту, м – 3.65
Осадка, м – 2.90
Дедвейт, т – 85
Валова місткість – 165
Чиста місткість – 49
Місткість рибного трюму, куб.м — 88
Головний двигун — Mitsubishi S6A3-MPTAW, 360 кВт
Швидкість, вуз – 9.3
Екіпаж макс., осіб – 7
Ємність цистерни палива, куб.м – 14
Ємність цистерни прісної води, куб.м — 5
Ємність фекальної цистерни, куб.м — 2

Walter van Harberden, проект-менеджер верфі Padmos Shipyard так каже про співпрацю з ПКБ «Сі-Джоб», цитата:
«Якщо у мене є проблеми, і мені потрібна допомога, то я знаю, що вони надішлють мені когось, хто може нам допомогти. У деяких випадках навіть на наступний день. І це справді фантастично. Перш ніж ми контактували з C-Job, ми могли щороку брати лише один-два нові проекти. Але тепер, коли ми співпрацюємо з ними, це дійсно допомагає збільшити наш потенціал.»

Верф Padmos Shipyard ще нещодавно займалася виключно судноремонтом та обладнанням для риболовецького флоту. Тому вчасна компетентна допомога Миколаївських фахівців є запорукою успіху підприємства. М-р Walter van Harberden розповідає, що у Європі наразі спостерігається зростання попиту на нові промислові судна. У самій Франції, для підприємств якої будуються траулери, їх введення до строю святкують урочисто за участю державних посадових осіб та пов’язують з Національною програмою відновлення кустарного риболовства. Радимо прочитати публікацію La Gazette (посилання унизу), що описує цікаву схему підтримки та фінансування малих підприємців для закупівлі цих суден.

Корпуси траулерів виготовляє компанія Manche Industry Marine (місто Дьєпп, Франція), а добудування й обладнання відбувається на верфі Padmos Shipyard. Зверніть увагу на світлини з верфі MIM. Радимо також передивитись фейсбук-сторінку підприємства, щоб скласти приблизне уявлення про рівень оснащення та організації виробництва на цій верфі. На нашу думку, вони не перевищують опосередкований Миколаївський рівень.

Враховуючи зростання зацікавленості Європейських замовників до Українських верфей, ми сподіваємося на відновлення вітчизняного суднобудування. Практичний досвід проектування та підтримки виробництва, що вже має «Сі-Джоб Миколаїв» та інші ПКБ міста забезпечать успішне вирішення цього завдання.

Використані джерела:
Знимки з екрану надані ПКБ «Сі-Джоб Миколаїв»: https://www.facebook.com/cjobnikolayev
Опис проекту на сайті ПКБ C-Job: https://c-job.com/wp-content/uploads/2017/12/Maritime-Holland-nov-2017-Rose-de-Cascia-C-Job-Naval-Architects.pdf
Кейс співробітництва з Padmos Shipyard на сайті C-Job: https://c-job.com/supporting-padmos-shipyard-with-fishing-vessel-design/
Фейсбук-сторінка MIM: https://www.facebook.com/mim.dieppe/
La Gazette про ці траулери: https://www.gazettenpdc.fr/2017/12/bientot-cinq-chalutiers-pour-scopale/
Окремі світлини належать авторам: PR Padmos, Erwan Lesné, Pascal Diologent, Inès Lacarnoy

Більше світлин дивіться на фейсбук-сторінці Миколаїв — місто корабелів.

Більше світлин дивіться на фейсбук-сторінці Миколаїв — місто корабелів.