Ще одна замальовка з подорожі – Київський річковий вокзал. Розмова про сучасний стан та перспективи вітчизняного річкового флоту складна, потребує неприємного екскурсу в недавню історію та поки що безплідного обговорення – що робити, щоб виправити ситуацію. Тому ми зараз просто обмежимося поглядом з набережної та з борту прогулянкового теплоходу.
На світлинах переважну більшість складають пасажирські теплоходи, призначені для перевезень на місцевих лініях, наступних типів: «Каштан», спроєктований в КБ Київського заводу «Ленінська кузня» та серійно будувався на цьому заводі та на Запорізькому суднобудівному-судноремонтному заводі з кінця 1970-х по 1994 рік. Тип «Москва», серійно будувався на Московському суднобудівному та судноремонтному заводі (МССЗ) з кінця 1960-х років. Тип «Московский» серійно будувався на МССЗ з 1983 року. Присутня також незначна кількість несерійних суден, що, можливо, побудовані на малих верфях або модернізовані зі старих радянських суден.
Скоріш за все, більшість цих суден вже потребує заміни. У якості теми для майбутньої дискусії згадаємо, що наприкінці 1980-х років в Україні планувалося розгорнути крупносерійне будівництво річкових теплоходів типу «Либідь» на Чорнобильській ремонтно-експлуатаційній базі флоту. Держзамовлення планувалося на 50 одиниць. Після аварії на Чорнобильській АЕС суднобудівне виробництво перенесли у Кременчуцький річковий порт і там у першій половині 1990-х побудовано 3 судна за проєктом 90060. Серія вже отримала назву «Кремінь». Деструктивні процеси 90-х привели до зупинки будування суден цього типу. В 2000-х роках Кременчуцький річковий порт намагався відновити виробництво, але власних ресурсів на цю роботу не вистачило.
Ми припускаємо, що потреба на судна аналогічних типів в Україні буде зростати у найближчі роки і сподіваємося, що вони будуть будуватися на вітчизняних суднобудівних заводах.