ПКБ Дослідно-проєктний центр кораблебудування спільно з Херсонським державним заводом «Паллада» розробили проєкт доку для розмагнічування кораблів доковою масою до 5000 т. Док призначений для проведення процесу розмагнічування корабля, що впливає на зменшення ймовірності підриву на магнітно-індукційних мінах та для покращення роботи навігаційних приладів.
Характеристика доку | Значення |
Вантажопідйомність розрахункова, т | 5000 |
Ширина судна, що докується не більше, м | 24.5 |
Довжина доку з криноліном, м | 135.0 |
Гранична глибина занурення доку, м | 11.7 |
Осадка доку у морській воді без судна, м | ~1.9 |
Бойові кораблі проходять періодичне розмагнічування згідно регламенту або в залежності від рядку чинників, що можуть впливати на збільшення магнітних полів. Зазвичай для розмагнічування застосовуються спеціально обладнані для цього кораблі, як, наприклад судно «Балта» в військово-морських силах України.
Багатофункціональний композитний док, проєкт якого пропонується, дозволяє кратно пришвидшити процес електромагнітної обробки – замість діб йдеться про лічені години. Док може бути використаний також для проведення ремонту суден та кораблів.
Порівняльні характеристики | ЕМО судном розмагнічування, пр.130 (СР “БАЛТА”) | ЕМО в доці |
Відповідність вимогам РМЗК | Так | Так |
Граничні розміри об’єкту, що оброблюється | Водотоннажність до
10 000 т |
Водотоннажність до
5 000 т, L x B – 130 х 24,5 м |
Час розгортання | 7-10 діб | 10 годин |
Необхідність наявності допоміжного плавзасобу | Носій | Береговий пост |
Кількість кораблів, що одночасно оброблюються | 1 | > 1 (обмеження за довжиною доку при одночасному докуванні в лінію) |
Положення корабля, що оброблюється | “Стоп” на стенді СР | “Стоп” в доці |
Тривалість ЕМО | 12 – 24 годин | 0,5 – 2 годин |
Кількість обслуговуючого персоналу | 80 – 90 +
штат СР |
1/10-15
(обробка/розгортання) |