Щодо тиску влади на Суднобудівний завод «Океан» у приміщенні Міської ради відбувся брифінг Миколаївського кластеру суднобудування. Нагадаємо, що 14 січня за поданням Офісу Генерального Прокурора Печерській районний суд міста Києва видав постанову по арешт майна заводу. З того часу Офіс Генерального Прокурору не відповідає на численні запити власників заводу та громадськості щодо пояснень – до чого виникли претензії, чому постанова містить явні помилки щодо юридичної особи власника заводу та на яке саме майно накладено арешт. Між тим завод виконує декілька закордонних замовлень, резонанс події у Європі значний, під загрозою зриву перспективні замовлення, тож ситуація потребує термінового рішення. Суднобудівний кластер Миколаєва сформував загальний погляд на події.
Генеральний директор Суднобудівного заводу «Океан» Віктор Трубач розповів про поточний стан підприємства. На сьогодні на заводі працює 720 осіб. У зв’язку з розширенням суднобудівної діяльності планується збільшення персоналу до 1000 осіб. За минулий рік заводом оброблено 16 тис. т. металу. Виконано 12 судноремонтних замовлень та декілька мостових переходів. Закладено два нових судна на замовлення голландскьої компанії Eurobulk. В 2019 році було інвестовано 1.5 млн. доларів в модернізацію обладнання, підготовку та сертифікацію персоналу тощо. Завод отримав свідоцтва відповідності “Бюро Верітас” та Регістру Судноплавства України. Інвестиційний план на 2020 рік передбачає освоєння 5 млн. доларів на подальшу реконструкцію заводу. Вже зараз тривають переговори з одним з Європейських замовників на нове суднобудування. Підписання контракту планується на кінець січня – початок лютого. Керівництво заводу намагається зменшити репутаційні втрати, призведені діями Офісу Генерального Прокурору. Наявна інформація дає підстави вважати, що негативні дії щодо заводу ініційовані спецслужбами Росії.
Сергій Покуй, виконавчий директор «Миколаївської верфі», що здійснює судноремонт, користуючись сервісом та обладнанням заводу «Океан» підкреслив, що його компанія має значний досвід співпраці з представниками суднобудівної галузі Європи і з точки зору іміджу України дії Прокуратури вже мають катастрофічні наслідки, а потенційно можуть привести до повної втрати перспектив закордонних інвестицій та співпраці на міжнародному ринку. Професор Юрій Жуков, представник ПКБ C-Job зазначив, що іноземні делегації, які постійно відвідують його підприємство, все частіше ставлять питання – «коли можна буде розміщувати суднобудівні замовлення в Україні?». Буквально на цьому тижні дві делегації обговорювали цю тему. Професор Микола Фатєєв, представник Національного Інституту Кораблебудування з жалем констатував, що відсутність сприяння представників державної влади також впливатиме на статус Кораблебудівного інституту та успішність реалізації освітньої програми.
Підсумком брифінгу став відкритий лист представників Миколаївського кластеру суднобудування до вищих посадових осіб державної влади – президента, голови уряду, генерального прокурора та керівника СБУ. Текст цього звернення ми оприлюднимо окремо для цільового поширення.