Докладно про буксир проекту Т3500, дві одиниці якого було спущено на воду у 2018 році на суднобудівному заводі «Нібулон». Т3500 – це універсальні морські буксири криголамного типу, які призначені для проведення Дніпром та Бузько-Дніпровським лиманським каналом суден водотоннажністю 50-70 тис. тон, для забезпечення швартування суден до причалів терміналів «Нібулон», проведення несамохідних суден в караванах по 2-4 одиниці у т.р. в льодових умовах із товщиною льоду до 60 см. Завдяки гвинто-стерновим колонкам азимутального типу Rolls-Roys буксири здатні ходити носом, кормою і будь-яким бортом. Два протипожежні стволи, що подають воду на відстань до 100 м, дозволяють буксиру загасити вогонь як на іншому судні, так і на березі.
Буксири цієї серії – це перші судна морської зони, будівництво яких стало можливим завдяки проведеної у 2017-2018 роках масштабної реконструкції верфі. Проект Т3500 розроблено ПКБ «Асаба Дизайн Центр». Судно спроектовано на клас Регістру КМ Ice4 R2 AUT1 Tug.
Загальні характеристики
Довжина габаритна, м – 30.10
Довжина найбільша, м – 29.10
Ширина, м – 10.80
Ширина найбільша, м – 11.40
Висота борту, м – 4.80
Осадка, м – 3.40
Осадка габаритна, м – 4.15
Швидкість, вуз – 12.5 +- 0.5
Екіпаж, осіб – 10+1
Обладнання
Дизельний двигун MTU 12V4000M53 (Німеччина) – один з найкращих дизельних двигунів у світі, що використовується у т.р. на військовій техніці. Розрахований на 30 тис. годин роботи в важких умовах без капітального ремонту.
Потужність, кВт (к.с.) – 2 х 1380 (1851)
Номінальна швидкість обертання валу, об/хв – 1800
Кількість циліндрів, шт. – 12
Об’єм циліндрів, л – 57.2
Споживання палива, г/кВт – 203
Старт – електричний
Гвинто-стернова колонка (ГСК) Rolls-Roys US 205/3135 СP (2 шт.) – Z-образний рушій з прямим дизельним приводом, обладнаний гвинтом фіксованого кроку у кільцевій насадці.
Вхідна потужність, кВт – 1500
Швидкість обертів валу двигуна при 100% безперервному навантаженні, об/хв – 1600
Загальне передаточне відношення – 3,925
Номінальна швидкість обертів гвинта, об/хв – 407
Керування ГСК здійснюється за допомогою системи керування Aquapilot.
Допоміжний та аварійний дизель-генератор Volvo-Penta (Швеція) D9MG (допоміжний), D5MG (аварійний), генератор Stamford HCM434C/UCM274C
Потужність, кВт – 239/77
Кількість обертів, об/хв – 1500
Кількість циліндрів – 6/4
Робочий об’єм, л – 9,36/4,76
Споживання палива (75%), г/кВт – 205/217
Старт – електричний
Носова гідравлічна якорно-буксирна лебідка Fluidmecanica (Іспанія) M-2750-128-2B-1C-1TRED-19
Номінальне тяглове зусилля на тросовому барабані, кН – 100
Номінальне тяглове зусилля на ланцюговому барабані, кН – 27
Максимальне тяглове зусилля на цепному барабані, кН – 33
Швидкість роботи з якірним ланцюгом, м/хв – 0-8
Швидкість роботи з тросом при 100% завантаженні, м/хв – 0-8
Швидкість роботи без провисання тросу, м/хв – 0-40
Ємність тросового барабану, м – 150
Кормова гідравлічна буксирна лебідка Fluidmecanica (Іспанія) CHR-10-150-1T-EA-FEH-RED
Номінальне тяглове зусилля на тросовому барабані, кН – 150
Номінальна швидкість роботи з тросом, м/хв – 0-18
Ємність барабану, м – 700
Пожежні насоси Fire Fighting Systems (Норвегія)
Потужність, куб.м/год – 375
Довжина струменю, м – 100
Гідравлічний кран Fluidmecanica HLM-250-2S
Максимальна вантажопідйомність, т – 3.4
Максимальний радіус дії, м – 8.3
Обертання, градусів – 360
Таким чином, сучасний буксир світового рівня спроектовано та побудовано у Миколаєві. Побажаємо ПКБ “Асаба Дизайн Центр” та суднобудівному заводу “Нібулон” побільше нових суден та кораблів!