Військово-морська база Мангалія ВМС Румунії

Військово-морська база Мангалія ВМС Румунії. Слідом за ВМБ Варна (Болгарія) ми зробили короткий погляд на румунський флот. Цей погляд не описує цілком потенціал цієї країни. Румунія також має ВМБ у Констанці та шість пунктів базування на Дунаї. Але деякі риси, на які ми вже звертали увагу, також можна спостерігати – старі кораблі ще радянської побудови в строю.

Зверніть також увагу, що у цей же час у Мангалії знаходилася колона військових автомобілів ЗИЛ-131. Тобто Румунія використовує наявні ресурси як може. І певно ця застаріла техніка не є перепоною до участі Румунії у NATO.

Ще раз окремим реченням – не техніка збройних сил країни визначає готовність до інтеграції у північно-атлантичний альянс, а організаційні реформи, готовність суспільства та, головне, зосереджені зусилля уряду країни на цьому шляху. Румунія та Болгарія, на які ми вже подивилися, нам як приклади.

А у військово-морській базі Мангалія ми побачили наступні кораблі:
корвет, тип Tetal-I, 263 « Viceamiral Eugen Roşca», в строю з 1987
корвет, тип Tetal-II, 264 « Contraamiral Eustaţiu Sebastian», 1989
корвет, тип Tetal-II, 265 «Contraamiral Horia Măcelaru», 1996

188 «Zborul», проект 1241, в строю з 28.12.1989
189 «Pescăruşul», проект 1241, в строю з 03.06.1989
190 «Lăstunul», проект 1241, в строю з 27.12.1991

202 «Smeul», проект 205, в строю з 03.12.1964
204 «Vijelia», проект 205, в строю з 27.12.1964 або 209 «Vulcanul», проект 205, в строю з 04.11.1964 (бортовий номер корабля на світлині не видно)

Румунія також у складі ВМС має кораблі, що отримала вживаними від інших країн.

Стосовно спроможності у суднобудуванні Румунія для нас просто яскравий зразок, кращий за який знайти важко. 15 років тому непрофесійна та агресивна політика уряду Тимошенко змусила покинути Миколаїв світового інвестора, голландську корпорацію Damen Shipyards Group. Попри те, що з приходом у Миколаїв у 2000 році представники Damen наголошували на перевагах України над Румунією, через 6 років вони були примушені згорнути суднобудування у нас, знову спрямувати інвестиції в ту країну і сьогодні вже два потужні заводи розвиваються та будують судна та кораблі для всього світу – в Галаці та в Мангалії. Це тема окремої розповіді і ми ще до неї повернемося.

Сподіваємося наш погляд на ВМБ Болгарії та Румунії був цікавим. Ми вітаємо вивчення чужого досвіду.