Друга стратегічна сесія Морського Кластеру України

Під час другої стратегічної сесії Морського Кластеру України (МКУ), що традиційно пройшла у приміщенні ПКБ MDEM, обговорювалися два основні питання – доповідь «Огляд морської галузі України», що за фінансування Європейського Банку Реконструкції та Розвитку виконало ДП «Укрпромзовнішекспертиза», та представлення пріоритетних проєктів розвитку морської галузі на 2021-2023 роки. Ми докладно розповімо про обидва пункти в окремих публікаціях, тому що вони містять суттєвий об’єм інформації. Але дві цитати, що прозвучали під час сесії, наведемо зараз, щоб підкреслити крайню важливість процесів, що до цієї пори не отримали позитивного спрямування в Україні і для переформатування яких створюється МКУ.

Роман Ханжин, директор МКУ, констатував, що, нажаль, й сьогодні зберігається тенденція деіндустріалізації галузевої економіки з посиленням ресурсної складової – агросектору, добуваючої промисловості тощо. Збереження цього фактору приведе до повної втрати залишків промисловості і трудових ресурсів й на Миколаївщині, й в Україні загалом.

Олександр Юрчак, член наглядової ради МКУ, підкреслив, що весь Світ давно попереду у використанні таких інструментів стимуляції економіки як індустріальні парки, спеціальні економічні зони, дешеві кредити тощо і просте їх застосування зараз в Україні вже не дозволить нам адекватно конкурувати з іншими країнами тому що поки ми будемо наздоганяти, лідери ще більше уйдуть вперед використовуючи технології Індустрії 4.0. Якщо ми бажаємо домогтися більшого, доведеться напружено впроваджувати ці інструменти паралельно.

Тож задачі, за рішення яких береться Морський Кластер України виглядають як надскладні. Наприклад – вплив та лобіювання інтересів суднобудівної галузі на державному рівні, ініціація законотворчої діяльності тощо. Жодний уряд України ще не демонстрував системних намагань сприяти суднобудуванню та інвестиційному клімату взагалі. Навпаки, негативні чинники продовжують поглиблюватися – у грудні 2020 року Верховна Рада прийняла «Закон про внутрішній водний транспорт» в редакції 1182-1-д, що негативно впливає й на вітчизняне судноплавство, й, відтак, на суднобудування.

Рішення цих задач здається можливим виключно спільними зусиллями усіх гравців галузі. Це і є основний стимулюючий фактор об’єднання підприємств в спілку. Запрошуємо долучатися до Морського Кластеру України. Докладніше про МКУ на сайті: https://maritimeukraine.com/