11 вересня на Румунській верфі Damen Shipyard Galati, що в місті Галац, зійшов на воду пором WOLFE ISLANDER IV, проєкту DRFe 9819 E3, над яким Миколаївські конструктори MDEM працювали у 2018-2019 роках. Електричні пасажирсько-автомобільні пороми будуються на замовлення уряду Онтаріо (Канада). Перший пором проєкту DRFe 6819 E3 був спущений на воду наприкінці 2019 року. WOLFE ISLANDER IV – це друге судно по контракту.
Ці пороми забезпечать швидке та комфортне доставлення пасажирів та транспорту в системі Великих Озер Канади. Запланований обсяг перевезень щорічно складає – більш ніж 1 млн. пасажирів та 500 тис. транспортних засобів між островом Вулф та Кінгстоном й 270 тис. пасажирів та 130 тис. транспортних засобів, що подорожують на острів Амхерст.
Електричний пасажирсько-автомобільні пороми проєктів DRFe 6819 E3 та DRFe 9819 E3 мають гібридну силову установку, що складається з 2-х дизель-генераторів та акумуляторних батарей. Інтегровані системи живлення дозволяють заряджати батареї від берегових джерел під час вантажних операцій. Судна оснащені азимутальними гвинто-стерновими колонками льодового класу та можуть експлуатуватися при температурі до -25 градусів. В проєкт закладено підвищену безпеку – машинне відділення розділено на два повністю незалежні відсіки, що забезпечує повернення в порт при будь яких пошкодженнях одного з них.
Загальні характеристики порому DAMEN ROAD FERRY 9819 E3:
Довжина, м – 98.40
Ширина, м – 19.80
Висота борту, м – 4.20
Осадка, м – 2.90
Швидкість, вуз – 13.5
Місткість – 399 пасажирів, 80 автомобілів
Дизель-генератори кВт/ч – 2 х 1800
Гвинто-стернові колонки льодового класу, кВт – 4 х 520
Джерела:
https://products.damen.com/ru-ru/ranges/road-ferry/drfe-9819-e3
https://www.facebook.com/MDEM.UA/