Продовжимо систематизувати дані про нове Миколаївське суднобудування. Буксири проєктів 121 та 121М є зразковим прикладом вирішення задачі оптимізації при визначенні складу флоту. На відміну від використання суден в невідповідних умовах, що вимушено ще практикують деякі судновласники за недостачею суден, компанія «Нібулон» вже спроможна видавати завдання на проєктування та будувати судна під конкретні зони плавання та умови річкових ділянок. Це наслідки кількох років цілеспрямованих інвестицій у власне суднобудування.
Буксири попередньої серії проєкту POSS-115, з яких «Нібулон» почав створювати новий флот, мають осадку 2,54 метри. Буксири проєкту 121/121М вже створювались для значно менших глибин експлуатації – вони мають осадку 1,6 метри. Завдяки цьому «Нібулон» отримав можливість, по-перше, будувати вантажні термінали та водити каравани в райони річок раніше не доступні з-за мілководдя. А, по-друге, це дає можливість здешевити та спростити логістику за рахунок комбінованого використання буксирів різних проєктів на окремих ділянках при проведенні караванів несамохідних суден.
Наступним кроком на шляху створення збалансованого складу флоту є «нібулонівські» малі портові буксири пр. Т410, про які ми розповімо в одній з наступних публікацій. А наразі бажаємо іншим судноплавним компаніям також розбудови флоту.
Проєкт 121 розроблено ПКБ «Суднокомпозит» на клас Регістру KM * Ice2 B-R4-RSN3,0 AUT3 NAV-1 Буксир. Три буксири цього проєкту побудовані на верфі «Нібулон» у 2015 році. Вони отримали найменування вантажних терміналів компанії – «Козацький», «Кременчуцький» та «Переяславський». Проєкт 121М розроблено ПКБ «Асаба Дизайн Центр» на клас Регістру КМ * ICE B-R4-RS3,0 AUT3 Буксир. Три буксири цього проєкту побудовані у 2017 та отримали найменування видатних кораблебудівників Миколаєва – «Юрій Макаров», «Анатолій Ганькевич» та «Нодарі Чантурія».
Проєкт 121/121М – це буксир-штовхач, призначений для проводки несамохідних суден, швартових операцій з ними у портових водах, розрідження льодового шару при підготовці акваторії для швартування у зимовий період, для перевозки посадових осіб в портових водах та прибережних районах плавання. Судна відповідають нормам екологічного законодавства Євросоюзу. Райони експлуатації буксирів – Південний Буг, Дніпро та прилеглі притоки, прибережні райони Чорного та Азовського моря, Керченська протока.
Рушійним комплексом суден є гвинто-стернова колонка, що приводиться у дію головними двигунами, розташованими на верхній палубі в ізольованих контейнерах. Таке рішення дозволило значно знизити осадку суден. Ходова рубка підйомна та фіксується у верхньому положенні. Судна облаштовані УКВ радіотелефонною станцією, супутниковою АРБ системою КОСПАС-САРСАТ, магнітними компасами, радіолокаційною станцією та ехолотом.
Загальні характеристики буксирів пр. 121
Довжина, м – 27.88
Ширина, м – 9
Висота борту на міделі, м – 2.7
Водотоннажність, т – 121
Середня швидкість, вуз – 10
Швидкість у каравані, вуз – 4.5
Автономність, днів – 10
Загальні характеристики буксирів пр. 121М
Довжина максимальна, м – 29.90
Ширина, м – 11.20
Осадка, м – 1.60
Тяглове зусилля, т – 13.6
Потужність, к.с. – 1200
Водотоннажність, т – 254
Швидкість, вуз – 10
Екіпаж, осіб – 7
Дивіться також:
Буксир пр. 121 “Кременчуцький” ззовні та зсередини.
Спуск буксиру «Анатолій Ганькевич» на воду 24 травня 2017 р.
Більше зображень буксирів пр. 121/121М.