30 квітня на верфі «Нібулон» спустили на воду буксир «Нібулон-12», проєкту Т410. Проєкт Т410 – це портовий буксир-штовхач кантувальник, призначений для штовхання несамохідних суден дедвейтом до 3 тис. тонн, формування несамохідних суден у караван, проведення швартовних операцій, виконання вантажних рейсів на мілководді, обслуговування несамохідної техніки та інших плавзасобів. Проєкт розроблено Миколаївським ПКБ «Асаба Дизайн Центр».
Загальні характеристики
Довжина, м – 15.95
Ширина, м – 7.10
Висота борту, м – 1.85
Осадка, м – 1.20
Потужність ГД, кВт – 2 х 184
Швидкість, вуз – 5-7
Екіпаж, осіб – 3
Дивіться також:
– урочиста закладка буксиру пр. Т410: http://shipbuilding.mk.ua/?p=2216
На буксирі встановлено новітнє обладнання від провідних світових виробників: 2 головні двигуни від Scania (Швеція); 2 гвинторульові колонки від DTG Propulsion BV (Нідерланди), 2 допоміжні дизель-генератори від SIA Rigas Dizelis DG (Латвія) та ін. Палубно-швартовне обладнання включає носові якірно-швартовні лебідки, ручний шпиль, буксирний гак з системою дистанційної віддачі буксирного канату, палубну кран-балку для підйому/спуску, гідравлічні зчальні лебідки, вже змонтовано на судні. Гідравлічні зчальні лебідки вперше використовуються на суднах компанії. Їхня перевага в тому, що у автоматичному режимі вони підтримують стале навантаження на троси обох бортів суден, що значно подовжить строк експлуатації зчальних тросів, а також сприятиме безпеці судноплавства.
Буксир пр. Т410, як і переважна більшість інших буксирних проєктів флоту компанії «НІБУЛОН», має підйомну навігаційну рубку, що дозволяє опускати рубку для зменшення вертикального габариту судна, або навпаки – підіймати рубку для збільшення дальності огляду та видимого небокраю. Алюмінієва рубка з оглядовістю на 360 градусів усього за 180 секунд підіймається/опускається на 2,4 м.
Провідний фахівець компанії з безпеки судноплавства Дмитро Майстренко зазначив:
«… Судно виконуватиме, перш за все, припортові роботи, вивільнивши буксири інших проєктів. Завдяки своїм малим розмірам ці буксири більш маневрені та економічні ніж інші, що дозволить заощаджувати зокрема пальне під час виконання швартових робіт. Буксири забезпечуватимуть маневри біля причалів та на рейдах річкових якірних стоянок, братимуть участь у формуванні та підготовці караванів несамохідних суден для їх буксирування/штовхання більш потужними буксирами, залучатимуться до проведення несамохідних суден компанії через шлюз. Також сьогодні розглядається можливість залучення буксирів проєкту Т410 для безпечного проходження мостів іншими суднами при несприятливих погодних умовах та для здійснення робіт з доставки вантажів між річковими філіями «НІБУЛОНа» по р. Південний Буг».
Після спуску судна на воду спеціалісти суднобудівної верфі розпочали монтаж двигунів та обладнання пропульсивного силового комплексу. Буксир готується до швартовних і ходових випробувань
Джерело: https://nibulon.com/news/novini-kompanii/pershii-buksir-proektu-t410-na-vodi-8471.html