У зв’язку з набуттям чинності з 1 січня 2020 року рішення Міжнародної морської організації (International Maritime Organization, IMO) про заборону використання низькоякісного пального та впровадження систем фільтрації вихлопних газів, ПКБ «Сі-Джоб Миколаїв» провела у 2019 році значну роботу для досягнення відповідності цих вимог міжнародним флотом. За проєктами Миколаївських конструкторів 21 вантажне судно та 2 пасажирських круїзних лайнера були переобладнані скрубберами – системами очищення та конденсації вихлопних газів.
Ми вважаємо, що тема захисту довкілля має суспільну значимість, тому вклад наших кораблебудівників у це завдання може мати інтерес для широкої громадськості. Також опис цього процесу буде цікавим студентам технічних ВУЗів.
Застосування скрубберів необхідне тому, що спалювання мазутів й дизельного палива, на яких працюють суднові двигуни, пов’язане з високим рівнем забруднення морського та повітряного простору руйнівними викидами, з яких особливу небезпечність становлять оксиди сірки, окисли азоту, альдегіди, безпірен, похідні антрацену, угарний газ та сажа. Загальний принцип роботи скруббера такий. Вихлопний газ подається в скрубберну колону, в якій адсорбенти, розчинені у проточній морській воді, реагують з забрудненнями. Далі ці сполучення утворюють «важкі» каплі шламу, що під силою тяжіння спадають у шламоприймач. Очищений потік газу викидається в атмосферу. На великих морських суднах скруббер звичайно має два або більше фільтраційних цикла.
Нові рішення, розроблені інженерами ПКБ «Сі-Джоб Миколаїв» дають можливість експлуатації суден відповідно до рішень IMO та найвищих стандартів екологічної безпеки.