14-го листопада відбулася 2-га стратегічна сесія «Пріоритети розвитку морської галузі: європейський контекст». У зв’язку з відтермінуванням візиту Генерального секретаря SEA Europe, учасники суднобудівного кластеру отримали час на більш ретельну підготовку до зустрічі та розширення кола підприємств, що задіяні у події. Сесію організовано ПКБ MDEM “Marine Design Engineering Mykolayiv” за підтримки Миколаївського Центр Поддержки Бизнеса. Традиційно у події взяли участь представники компаній ТОВ СП «Нібулон», C-Job Nikolayev, ProLINE, «Миколаївська верф» та Національний Університет Кораблебудування ім. адмірала Макарова. До об’єднання вперше долучилися ДП «Дослідно-проектний центр кораблебудування», «Кузня на Рибальському», Marko Ltd та інші.
Загалом обговорення було зосереджено навколо справ у суднобудівній галузі України, аналізу причин стагнації та способів подолати негативні тенденції. Майже одностайно доповідачі підкреслювали, що відсутність чіткої та системної політики уряду України щодо розвитку Військово-Морських Сил, транспортної інфраструктури, промислової галузі тощо, призводить до відсутності внутрішнього замовника на суднобудування. Неоднократні спроби подолати цю проблему за минулі десятиріччя не мали успіху, а за рік що минає ситуація суттєво погіршилася. Експерти пов’язують такий стан речей з низьким професійним рівнем Державної виконавчої влади та корупцією. Наводились численні приклади, коли ініціативи щодо галузевого розвитку стикалися з нерозумінням або ігнорувалися в наслідок певної зацікавленості урядовців.
Втім, галузь також має позитивні тенденції. За минулі роки вибухово зростала сфера інжинірингових послуг, покращилась пряма взаємодія Українських підприємств зі світовими компаніями, а верф «Нібулон» продемонструвала дивовижний приклад піднесення до кращого Європейського рівня. До того ж, суттєво зростає зацікавленість міжнародних корпорацій до переносу суднобудування з Юго-Східної Азії в Україну. Цьому сприяє порівняно низька вартість робочої сили, збережена висока кваліфікація українських виконавців, хай навіть переважно вони зараз за кордоном, та т. зв. «коротке плече», тобто незначна відстань від центрів прийняття рішень у Європі до верфей в Україні.
Тому учасники зустрічі в цілому виразили оптимізм щодо подальшого розвитку та домовились про взаємодію по впливу на Державні органи: складання відкритих листів до Уряду та Президента, проведення подій з залученням представників місцевої та державної влади тощо. На цьому шляху виключне значення має об’єднавчий процес, що вже почався у галузі, бо лише спільними зусиллями ми зможемо переломити ситуацію на краще. Організатори запрошують усіх зацікавлених осіб до співпраці.
Від редакції ми додамо, що на нашу думку, позитивну роль може зіграти масове інформування суспільства про події, що відбуваються у галузі – це створює електоральні очікування від влади та врешті сприяє більш адекватному сприйняттю світу можновладцями. Також добре було б налагодити широке розповсюдження поліграфічної продукції – буклетів, календарів, інформаційних альманахів про діяльність наших ПКБ та верфей сьогодні. Це допоможе становленню суспільної думки, що суднобудування в Україні є, суднобудування повинно розвиватися для нашої загальної користі.
Світлини з 2-ї стратегічної сесії «Пріоритети розвитку морської галузі: європейський контекст» дивіться на Facebook-сторінці “Миколаїв – місто корабелів”: https://www.facebook.com/MykolaivShipbuilding/posts/494837347775065