Сергій Омельченко, перший заступник генерального директора ДК «Укроборонпром», в інтерв’ю телеканалу «Прямий» заявив, що держава планує добудування корвету пр. 58250, що наразі чекає своє долі на Чорноморському Суднобудівному Заводі (ЧСЗ). За словами Омельченка, планується передача контракту іншому підприємству з ціллю продовження будівництва.
Повна цитата: «…оновлення військового флоту українського є важливим завданням. І йшлося про добудову корвету, який будувався на одному з приватних суднобудівних заводів, який, на жаль, став банкрутом. Але вже розроблено державним концерном “Укроборонпром” і нашими підприємствами, що входять до складу і відповідають за створення та ремонт морської техніки, план добудови цього корвету. Зараз Кабінетом Міністрів розглядається питання, яке саме підприємство і за якою моделлю буде добудовувати цей корвет…»
Джерело – телеканал Прямий
Неофіційна власна думка. Cлова цієї заяви співпадають з чутками, що вже довго ходять серед фахівців галузі. Ще у 2017 році Кабінет міністрів виділив кошти на добудову першого корвету серії пр. 58250, але ЧСЗ гроші так і не отримав. Скоріш за все це пов’язано з рішенням не фінансувати відомого олігарха Новинського, одного з провідників російських груп впливу, який є власником компанії Smart Maritime Group, до складу якої входить ЧСЗ.
Тож, можливо, план, що реалізується урядом та його агентами такий – відібрати контракт на будівництво корвету у ЧСЗ та передати його іншому підприємству, контроль над яким однозначно буде у проукраїнських груп. На цьому тлі у кінці 2018 року ЧСЗ було признано банкрутом у судовому порядку, а нові власники Суднобудівного заводу «Океан» заявляли про можливе отримання оборонного замовлення. Відоме Миколаївське підприємство Дослідно-Проектний Центр Кораблебудування також отримало сертифікат Регістра Судноплавства України на виробничу діяльність.
Тому ми припускаємо, що усі ці події пов’язані й упродовж 2-3 місяців ми почуємо офіційні заяви про долю корвету. Ймовірний сценарій – передача контракту на корвет у ДПЦК й продовження будівництва на «Океані». Технічно для цього треба зібрати корпус з секцій, вже сформованих на ЧСЗ, та передаточним доком перевести його до нового місця будівництва. Це не таке вже й складне завдання. Чи так буде, чи інакше – вже скоро побачимо.