Цікаво порівняти буксири: новий проект Т3500, спроектований у Миколаївському ПКБ «Асаба Дизайн Центр» та побудований на суднобудівному заводі «Нібулон» з проектом ASD Tug 3212 голландської компанії Damen Shipyards Group, що є всесвітнім лідером суднобудівної галузі. Безумовно таке порівняння не має на меті з’ясувати чий буксир краще, бо така постановка питання взагалі недоречна – кожне судно побудовано під свою задачу та експлуатується в різних умовах. Але висновок, який ми повинні зробити, є – сьогодні Миколаївські компанії здатні проектувати та будувати судна конкурентоспроможного світового рівня.
DAMEN будує свої буксири за принципом «на склад». Тобто побудування ведеться навіть без наявності замовника на конкретне судно. Це означає, що попит на судна такого класу величезний й інвестор ні чим не ризикує – буксир однозначно буде продано з прибутком. Тож дивіться – ринок є, попит на ринку відповідний, технічно наші підприємства здатні цей попит задовольняти. Залишилося чекати реакцію бізнесу на ситуацію, що склалася. Так, ми розуміємо, що суб’єктивно важко починати таку велику й складну справу, державна політика у сфері підтримки подібних інвестицій не визначена, людей бракує, якість місцевого менеджменту недостатня. Але також ясно, що той хто хоче, той досягає. Це яскраво видно на прикладі вражаючої діяльності суднобудівного заводу «Нібулон».
Примітка. Технічні характеристики буксиру ASD Tug 3212 прийняті по опису буксиру «Володимир Іванов», що наприкінці минулого року заходив для ремонту на МСЗ. Ці характеристики дещо відрізняються від наведених на сайті DAMEN: https://products.damen.com/en/ranges/asd-tug/asd-tug-3212
Дивіться також:
Докладно про буксири пр. Т3500.
Буксир пр. Т3500 ззовні та зсередини.
Демонстрація буксиром пр. Т3500 протипожежних засобів.