ПКБ MDEM у 2024 році

Деякі проєкти (у межах відкритої інформації), над якими працювало ПКБ МДЕМ в 2024 році. Миколаївське ПКБ МДЕМ – підрозділ міжнародної корпорації DAMEN Shipyards Group. Під час активної фази війни колектив ПКБ частково продовжує діяльність в Миколаєві, а більшу частину перелоковано у безпечні місця, у т.р. в румунський Галац та польський Гданськ, де Damen має власні верфі.

В 2024 році ПКБ MDEM працювало над наступними проєктами (світлини в дописі наведені у відповідному порядку):

1) Ракетно-посадкова платформа Jacklyn, проєкту LPV1 (Landing Platform Vessel) на замовлення виробника аерокосмічної техніки компанії Blue Origin. Платформа Jacklyn буде використана під час місій ракетної програми New Glenn. Корпус Jacklyn побудовано на верфі Damen в Румунії, а оснащення обладнанням – у французькому Бресті. ПКБ MDEM для пр. LPV1 розробила базовий та робочий проєкти, виконала підтримку виробництва і випробувань.

Загальні характеристики платформи пр. LPV1:
Довжина, м – 115,9
Ширина, м – 45.72
Осадка, м – 6.706
Валова місткість – 13818

2) Проєкт CSOV (Commissioning Service Operation Vessels) – серія багатофункціональних суден, призначених для доставки персоналу та матеріалів на морські офшорні споруди і забезпечення операцій по будівництву, налагодженню та введенню в експлуатацію обладнання на цих платформах та інших морських об’єктах. У кооперації з іншими компаніями групи Damen компанія MDEM Intl. розробила повний комплект робочої документації для всіх суден даного проєкту. Про проєкт CSOV ми вже розповідали в одному з попередніх дописів…

Загальні характеристики суден проєкту CSOV Elevation:
Довжина найбільша, м – 89.00
Ширина найбільша, м – 19.70
Осадка, м – 5.30
Валова місткість, т – 6700
Потужність двигуна, кВт – 3 х 1800
Азимутальні підрулюючі пристрої, кВт – 4 х 1800

3) Третя серія паромів пр. Damen RoRo 8117 Electric для канадської компанії-замовника BC Ferries. Ми багато розповідали у попередні роки про пороми проєктів DRFe 6819 E3 та DRFe 9819 E3…  Для пр. RoRo 8117 Electric ПКБ MDEM розробило робочий проєкт і виконувало супроводження побудування суден на верфі Damen в румунському Галаці.

Загальні характеристики суден проєкту Damen RoRo 8117 Electric:
Довжина, м – 80.80
Ширина, м – 17.00
Осадка, м – 3.20
Потужність головного генератора, кВт – 2 х 1500
Пасажиромісткість, осіб – 450
Автомобільна місткість, шт – 31
Максимальна швидкість, вуз – 14

4) Земснаряд пр. TSHD1000 (Trailing Suction Hopper Dredger) – судно, призначене для днопоглиблювальних робіт та обладнане системою всмоктування, що дозволяє здійснювати видобуток осадів з морського чи річкового дна з подальшим перевантаженням ґрунту у морі на інше судно або транспортуванням на берег.

Загальні характеристики суден проєкту TSHD1000:
Довжина, м – 58.70
Ширина, м – 12.20
Осадка, м – 3.90
Місткість бункеру, м. куб – 1000
Потужність головного двигуна, кВт – 2х500

4) Проєкт MUC (Multi Cat) 1908 – багатофункціональне судно прибережної зони, призначене для буксирування, транспортування обладнання та персоналу, встановлення та обслуговування навігаційних знаків та інших плавучих споруд та інших допоміжних операцій. За універсальність цього проєкту його називають “швейцарським ножем” у сфері робочих суден. Надзвичайно мала осадка дозволяє йому виконувати функції на глибинах, недосяжних іншим суднам технічного флоту. ПКБ MDEM виконало базовий та робочий проєкти, роботу з постачальниками та класифікаційним товариством.


Загальні характеристики суден проєкту MUC 1908:
Довжина, м – 19.05
Ширина, м – 8.40
Осадка мін, м – 2.10
Потужність головного двигуна, кВт – Caterpillar C18 TA/B 2х447
Тяглове зусилля, т – 13.5
Швидкість, вуз – 9.0

5) Проєкт STe (Stan Tender) 1504 – катер для перевезення персоналу і лоцманських послуг. ПКБ MDEM виконало базовий та робочий проєкти, роботу з постачальниками та класифікаційним товариством.

Загальні характеристики суден проєкту MUC 1908:
Довжина, м – 15.2
Ширина, м – 4.50
Осадка мін, м – 1.20
Екіпаж, осіб – 2
Пасажири, осіб – 8
Головний двигун, кВт – 2 х Volvo/Caterpillar, 710
Швидкість, вуз – 18

Вітаємо ПКБ MDEM з досягненнями 2024 року і традиційно для наших дописів на цю тему згадаємо, що Damen інвестував і в Українське суднобудування в 2000-2005 рока, але наш уряд здійснив ряд агресивних кроків, щоб припинити цю діяльність і голландці вирушили розвивати суднобудування в Польщу, Румунію і Туреччину. В минулому році повідомлялося, що Damen, вражений боротьбою українського народу за незалежність, готовий повернутися з інвестиціями ще раз…

Але знову ані уряд держави, ані міська влада не дають чітких сигналів, що зацікавлені у такій співпраці. Натомість насаджується хибна думка, що “судостроєніє вьігодно только в Азіатскіх странах”. Досвід наших сусідів Польщі, Румунії і Туреччини доводить інше. Тому ми вперто будемо відстоювати необхідність створення в Україні прозорих правил і сприятливого бізнес-клімату і закликаємо до нашого руху долучатися ЗМІ, політиків і державних діячів.

Пріоритетом повинно бути не побудування яхтклубів, елітної нерухомості та торгівельно-розважальних центрів на місті старих суднобудівних заводів Миколаєва, а збереження їх цільового призначення і залучення західних інвесторів під розгортання нового виробництва. Це єдиний шанс подолати післявоєнну розруху і набрати сил до наступного зіткнення з росією.

Джерела:
https://www.facebook.com/MDEM.UA/posts/pfbid0hQ4poGdewprAL1LpXu9vw9PdVgC8W3YZuyHTjVToNTWmryNxL5eccunv5Y9htjxWl
https://www.damen.com/