Проєкт пасажирського катамарану CatLine 25P від ПроЛайн

Наші конструктори працюють і під час війни! Проєктно-дизайнерське бюро ПроЛайн представило проєкт швидкісного пасажирського катамарану CatLine 25P.

Необхідність в суднах такого типу гостро відчувалася в попереднє десятиріччя. Гирло Дніпра, Причорноморських лиманів та морське узбережжя характеризується малою кількістю мостів, що суттєво ускладнює логістику– там де по воді відстань між сусідніми населеними пунктами 2-5 км, суходолом іноді доводиться долати 40-60 км. Питання відновлення прибережних водних перевезень піднімалося неодноразово, але в наслідок бюрократизації системи прийняття рішень та поганого інвестиційного клімату в Україні так і не було вирішено.

Щоб дослідити питання та частково задовольнити попит судноплавна компанія «Нібулон» закупила та запустила на місцеві лінії судна на підводних крилах (СПК) типів «Восход» та «Полесье». Однак пасажирські рейси Миколаїв – Вознесенськ та Нова Каховка – Херсон виявилися збитковими і компанія з 2020 року залишила тільки туристичний рейс Миколаїв – Кінбурнська коса – Очаків: http://shipbuilding.mk.ua/?p=5113

В результаті набутого досвіду стало ясно, що на Причорноморські пасажирські лінії повинні вийти нові судна, що будуть задовольняти вимогам – економічність (на відміну від СПК), морехідність (а рейси СПК скасовуються за погодних умов постійно) та спеціалізація. Останній критерій означає, що проєкт судна повинен враховувати довжину лінії, кількість пасажирів, наявність обладнаних причалів, структуру вантажів тощо.

У ті ж роки ПДБ «ПроЛайн» підготувала проєкт пасажирського катеру MotorLine16P, що ідеально підходив би для перевезень з Херсону по дачним селищам у гирлі Дніпра і по приміським сполученням з Миколаєва…

Новий проєкт пасажирського катамарану CatLine 25P є відповіддю на ще одне завдання – перевезення до 150 пасажирів на регулярних лініях малої протяжності типу Миколаїв – Одеса. До речі, за неофіційною інформацією «Нібулон» планував будівництво схожого катамарану перед війною. Наша редакція не має інформації – чи мають плани «Нібулона» якесь відношення до проєкту «ПроЛайн», але цей факт підкреслює, що потреба у таких суднах нагальна.

Концепція проєкту CatLine 25P – збереження постійної високої швидкості руху незалежно від стану водної поверхні (вітер, хвилювання). Це дозволяє забезпечити регулярність рейсів, точне дотримання розкладу руху. У порівнянні з глісуючими суднами і суднами на підводних крилах, катамаран має дуже м’який хід на хвилюванні. Хвильопронизуючі обводи корпусів, велика висота борту в носовій частині забезпечують гарну морехідність. Спеціальна форма корпусу (велика кілеватість) в носі покликана демпфірувати ударні хвильові навантаження. Корпус судна разом з надбудовою являють собою єдину балку, що має високу міцність і жорсткість.

Мала осадка, відсутність виступаючих частин (кронштейнів, рулів) дозволяє використовувати мілководні порти.

Судно рухається у перехідному до гліссування режимі. Як рушії застосовуються дві водометні установки, обладнані реверсивними соплами, що забезпечує рух заднім ходом, та мають можливість відхилення реактивного струменя, що дозволяє покращити керованість судном.

Архітектурно-конструктивний тип – однопалубний катамаран з алюмінієвого сплаву, з розвиненою надбудовою, піднятим баком, ходовою рубкою, винесеною вперед, для покращення огляду.

Загальні характеристики пасажирського катамарану проєкту CatLine 25P:
Довжина найбільша, м – 26,70
Довжина по основному корпусу, м – 25,00
Ширина найбільша, м – 8,50
Водотоннажність, т – 70
Осадка, м – 0,92
Головний двигун, кВт – MTU 12V2000M72, 2х1080
Генератори, кВт – 2х30
Швидкість ходу, вуз – 28 – 30
Пасажири, осіб – 150
Екіпаж, осіб – 3
Паливо, куб.м – до 10
Прісна вода, куб.м – 2

Ми сподіваємося, що поєднання трьох обставин – досвіду в проєктуванні, досвіду будування суден з алюмінієвих сплавів та значного попиту на такі судна, призведе до швидкого початку суднобудування після війни. Звісно, якщо уряд спроможеться забезпечити сприйнятливі умови для бізнесу. А не як раніше.

Докладну інформацію про проєкт CatLine 25P дивіться на сайті ПДБ «ПроЛайн»: http://proline.ua/uk/projects/passenger/catline25p