Фінансові показники ДПЦК 2015-2019

В дискусіях щодо поточного стану Української суднобудівної школи часто звучить думка, що вітчизняні конструктори не здатні створювати сучасні та конкурентні проєкти суден й кораблів. Ми підготуємо розширений огляд по цій темі, тому що попри скепсис малообізнаного суспільства, в Україні за минулі роки відбулося буквально вибухове зростання кількості та якості проєктно-конструкторських послуг, що наші ПКБ надають для підприємств світової суднобудівної галузі.

Але окремої уваги заслуговують фінансові показники діяльності ДП «Дослідно-Проєктного Центру Кораблебудування». Окремого – тому що це державне підприємство і демонструє ефективну діяльність попри другий штамп у суспільній свідомості, що державні підприємства не можуть бути успішними.

Фінансові показники діяльності ДПЦК оприлюднені на сайті підприємства…

З цих даних випливає, що за період 2015-2019 років ДПЦК кратно покращило основні фінансові показники:
– Чистий дохід з 10031 тис. грн у 2015 році зріс до 175714 тис. грн. у 2019 році;
– Собівартість реалізованої продукції з 7332 тис. грн у 2015 році зросла до 86837 тис. грн. у 2019 році;
– Валовий прибуток з 2699 тис. грн у 2015 році зріс до 88877 тис. грн. у 2019 році;

Завдяки цим високим фінансовим показникам ДПЦК у вересні 2020 року переміг на конкурсі «Кращий підприємець міста Миколаєва» в номінації «Кращий платник податків».

З аудиторського звіту за 2018 рік випливає, що 78% розробок ДПЦК реалізує на зовнішньому ринку, тобто в висококонкурентному середовищі, що висуває високі вимоги до якості продукції та послуг.

Діяльність ДПЦК на ринку озброєнь істотно відбувається під грифом таємності. Тому ми не можемо с певністю назвати яким країнам та які розробки виконують Миколаївські конструктори. Згадаємо лише, що у 2017 році було оприлюднено інформацію, що ДПЦК розроблює два проєкти малих протичовнових кораблів МПК500 та МПК900 для ВМС В’єтнаму ДПЦК співпрацює з ВМС Вьєтнаму щонайменше з початку 2000-х років, коли за проєктом TT-400TP було побудовано 6 артилерійських катерів та за проєктом TT-400 – 9 кораблів берегової охорони.

Для фахового середовища показником рівня організації праці в ДПЦК є та обставина, що у виробничий процес впроваджено сучасну CAD/CAM систему AVEVA Marine і 30 співробітників КБ пройшли офіційну сертифікацію користувачів системи.

Ми сподіваємося, що досвід ДПЦК на міжнародному ринку стане у нагоді й при розбудові Військово-Морських Сил України. А суспільство просимо не розповсюджувати кремлівські фейки про недолугість Українських конструкторів.