Проєкт CSOV Elevation від MDEM

Миколаївське ПКБ MDEM бере участь у розробці проєкта нового судна CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). Серія Elevation цих суден буде побудована до 2025 року на верфі Damen Long Shipyard (В’єтнам) на замовлення Windcat Offshore, провідної європейської компанії, що спеціалізується на введенні в експлуатацію та обслуговуванні морських енергетичних установок.

Судна CSOV Elevation призначені для доставки персоналу та матеріалів на морські офшорні споруди і забезпечення операцій по налагодженню та введенню в експлуатацію обладнання на цих платформах. Судно може залишатися на місці робіт у морі до 30 діб і забезпечувати функції плавучого готелю для 120 осіб робітників та техніків.

CSOV Elevation обладнані водневим двигуном для мінімізації викидів CO2 у повітря. Таким чином на цьому проєкті ми спостерігаємо подвійний фактор сучасної світової тенденції – для створення відновлювальних джерел енергії застосовуються судна з підвищеними екологічними показниками. Важливість і перспективність цього напрямку підкреслює керівництво обох корпорацій – Windcat і Damen. Приємно, що українська компанія приймає участь у цьому новаторському проєкті.

Судна оснащені чотирма підрулюючими пристроями, що підвищують маневреність, пристроєм стабілізації хитавиці, майданчиком для гелікоптера, доком для човнів. Трап і кран мають функції 3D компенсації руху, щоб забезпечити гарантоване виконання завдань під час складних погодних умов. Трап, який також має вбудований кран, забезпечує роботу з вагою до 3 тон на висоті до 30 м над рівнем моря. Окремий кран забезпечує роботу з вантажами до 10 тон у морі і до 20 тон у гавані.

На думку нашої редакції, усі ці властивості роблять тип CSOV чудовою базою під створення багатофункціональних суден для проведення будь яких операцій у морі – аварійно-рятувальних, дослідницьких тощо. Україна має потребу в таких суднах і кілька років тому керівництво МВС домовлялося з італійською компанією Fincantieri про їх постачання. Було б непогано на наступній ітерації планування цього флоту в Україні залучити до процесу фахівців MDEM. Те ж стосується і створення флоту патрульних суден для МВС та МНС, про досвід MDEM в проєктуванні яких ми часто розповідаємо…

Ми вітаємо ПКБ MDEM с черговим знаковим кроком і сподіваємося, що після війни Україна зможе більш активно залучатися до світових суднобудівних та морегосподарських процесів. Компанія Damen, що має верфі по всьому світу, відносно нещодавно мала досвід плідного будування суден в Миколаєві. І хоча в 2005 році Уряд України здійснив череду ворожих дій проти компанії і змусив її інвестувати у верфі В’єтнаму, Румунії, Польщі, Туреччини, ми маємо надію, що повторення таких ситуацій виключено назавжди.

Зацікавлення західних інвесторів до українських верфей, що невпинно підвищувалося до 2022 року, буде, скоріш за все, мати вибухове зростання після нашої перемоги. Цей шанс важливо знову не втратити. Сприяння інвестиціям в Україну повинно стати першочерговим завданням суспільства.

Загальні характеристики суден проєкту CSOV Elevation
Довжина найбільша, м – 89.00
Ширина найбільша, м – 19.70
Осадка, м – 5.30
Валова місткість, т – 6700
Потужність двигуна, кВт – 3 х 1800
Азимутальні підрулюючі пристрої, кВт – 4 х 1800

Джерела:
МДЕМ…
Damen Shipyards…
Windcat…