Гарна новина про розвиток суднобудування з HDPE в Україні, про яке ми нещодавно писали в рамках редакційного огляду. HDPE – поліетилен високої щільності (high-density polyethylene). Друга назва HDPE – поліетилен низького тиску (ПНД – рус) зумовлена фізичними умовами за яких виробляється цей матеріал. HDPE (ПНД) має буквально дивовижні характеристики, про які докладніше читайте в нашому попередньому огляді…
Одеське підприємство «Марко Лтд» виграло тендер та виготовило катер для державного замовника. Робочий катер пр. WB-6.B для встановлення бонових загороджень проти розливу нафти виготовлений для АТ “УКРТРАНСНАФТА”. Вітаємо підприємців – здається це перший досвід офіційного замовлення державою судна з HDPE.
Тепер впевнено можна чекати замовлень від Національної поліції, Прикордонної служби та інших експлуатантів. Ми також сподіваємося, що цей прецедент взагалі відкриває можливості малотоннажним верфям України до експериментів з цим матеріалом. Початок закладено! І не на пустому місці – в Миколаєві вже давно працює Компанія Гольфстрім, що будує аналогічні HDPE катери і має пропозиції для державних структур, але поки що постачає їх приватним замовникам…
Цікаво також, що тендер передбачав можливість подання пропозицій катерів з АМг5 та HDPE. Ми не візьмемо на себе відповідальність стверджувати про перевагу того чи іншого матеріалу для суден під задачу встановлення бонових загороджень, або під іншу, але цей факт також опосередковано свідчить про можливості участі виробників човнів з HDPE в майбутніх тендерах, в яких раніше брали участь лише виробники човнів з алюмінію. Це однозначно буде сприяти конкурентній боротьбі, а значить – розвитку.
Вартість повної комплектації катеру для встановлення бонових загороджень згідно умов тендеру склала 996 000 грн. У т.р. в цю сумму входять двигун MERCURY F60, радіотелефонне, радіолокаційне, навігаційне та інше обладнання. Яка вартість суто судна у повній вартості комплектації поки що не відомо, але, ми сподіваємося, що з розвитком серійності таких човнів ми отримаємо докладні відомості про це.
Катер пр. WB-6.B – робоче судно, однопалубне, з V-подібним днищем, заокругленим носом, постом керування та підвісним бензиновим двигуном. Катер призначений для роботи при силі вітру до 6 балів за шкалою Бофорта та висоті хвилі до 2 метрів. Такі умови можуть зустрічатися у відкритих внутрішніх водах, лиманах і прибережних водах у помірну погоду. Ця категорія відповідає 3-му прибережному району плавання згідно з правилами Регістру судноплавства України.
Загальні характеристики пр. WB-6.B:
Довжина, м – 5.90
Ширина, м – 2.30
Осадка при повному навантаженні, м – 0.38
Суха вага катеру, кг – 1000
Тяглове зусилля, кг – 450
Двигун, к.с./кВт – MERCURY F60, 60/45
Ємність бака, л – 2х25
Пасажиромісткість, осіб – 4
Вантажопідйомність:
Люди, кг – 300
Обладнання, оснащення, багаж, кг – 340
Паливо, кг – 40
Питна вода і продукти, кг – 20
Двигун + акумулятори, кг – 200