Тендер на лоцманські катери АМПУ

Попередній тендер на лоцманські катери для філії «Дельта-Лоцман» ДП Адміністрації Морських Портів України було скасовано у кінці грудня 2018 р. за об’єктивними обставинами – 3 з 4-х пропозицій не задовольняли умовам тендеру, а з однією пропозицією тендер не проводиться. Після скасування першого тендеру, негайно було оголошено про новий тендер на тих же умовах. 28 січня завершився прийом заявок на участь у тендері та відбулося розкриття пропозицій.

У новому тендері з’явилося два нові проекти. Компанія «Артіль Ltd» (м. Миколаїв) вийшла з новим проектом, що наразі задовольняє умовам. Та з’явився новий учасник – київська верф UMS Marine, що відома своїми проектами швидкісних катерів. Усі претенденти врахували зауваження, тож, скоріш за все, новий тендер відбудеться як заплановано. Початок аукціону 5 березня 2019 р.

Нижче ми розглянемо усі пропозиції докладно. Нагадаємо умови тендеру. Тендер оголошено на постачання 3-х лоцманських катерів. Строк поставки – 31 грудня 2021 року. Очікувана вартість – 228.870.100.00 грн. До лоцманського катеру висуваються наступні вимоги:
Довжина найбільша – від 17,0 м
Ширина найбільша – 4,0-6,0 м
Осадка найбільша – до 2,0 м
Повна водотоннажність – 50-80 т
Максимальна швидкість при повній водотоннажності – від 15 вузлів
Період бортової качки – не менше 6 секунд
Тип та кількість пропульсивних установок – двигуни внутрішнього згоряння з гребними гвинтами, дві одиниці
Матеріал корпусу – морська сталь
Кількість членів екіпажу – 2-3 особи
Кількість спеціального персоналу (лоцманів) – від 7 осіб

Проектні показники навколишнього середовища:
найбільша температура морської води – не менш плюс 30 градусів за Цельсієм;
найменша температура повітря – не вище мінус 25 градусів за Цельсієм;
найбільша температура повітря – не нижче плюс 40 градусів за Цельсієм;
найбільша відносна вологість повітря при температурі повітря плюс 40 градусів за Цельсієм – 60%.
Район плавання – прибережна зона відкритих та внутрішніх морів з 5-мильним віддаленням від берега і 20-мильним віддаленням від місця укриття
Допустимі умови льодового плавання – самостійне плавання в мілко битому розрідженому льоду зі швидкістю не менше 5 вузлів при товщині льоду не менше ніж 0,25 м
Автономність – від 3 діб
Місткість паливних цистерн – від 6000 л
Судно, що поставляється, повинно мати класифікаційні документи Регістру судноплавства України
Обладнання ГМСЗБ – не менше ніж для плавання в морському районі А1
Обсяг автоматизації – управління катером, включно з механічною установкою, здійснюється з рульової рубки
Максимальні рівні шуму при всіх умовах плавання:
В рульової рубці (на рівні голови рульового) – до 70 дБ
В побутових приміщеннях – до 80 дБ

Розглянемо характеристики лоцманських катерів, що пропонують конкуруючі компанії. Креслення та інші зображення отримані з сайту «Прозорро», авторські права на усі матеріали належать правовласникам, що приймають участь у тендері:

– «Артіль Ltd»: https://hovercraft.com.ua/shipbuilding/
– UMS Marine: https://ums.com.ua/
– ДП «ДГЗІФ Укрінмаш»: http://ukrinmash.com/ru/ та «Чорноморська Яхтена Верф»: https://blackseayachts.com/
– Baltic Workboats AS: http://bwb.ee/

Проект ART22, що пропонується будувати на Миколаївському підприємстві «Артіль Ltd».
Довжина найбільша, м – 22.00
Довжина між перпендикулярами, м – 19.75
Ширина найбільша, м – 5.90
Ширина по КВЛ, м – 5.84
Висота борту на міделі, м – 2.90
Осадка по КВЛ, м – 1.40
Водотоннажність найбільша, т – 60.00
2 двигуни Volvo-penta D13-900, кВт – 1220
Швидкість, вуз – 17+
Дальність плавання ходом в 10.5 вузлів, міль – 750
Автономність, годин – 72
Автономність по запасах палива та води, діб – 5
Екіпаж, осіб – 2-3
Лоцмани, осіб – 8

Проект ВМ22 від компанії UMS Marine.
Довжина найбільша, м – 22.11
Ширина найбільша, м – 5.95
Осадка по КВЛ на міделі, м – 1.50
Висота борту на міделі, м – 2.92
Швидкість максимальна, вуз – 15.5
при потужності ГД, кВТ – 2х551
Дальність плавання економічним ходом, міль – 500
Екіпаж, осіб – 2
Лоцманів, осіб – 7
Автономність, доби – 3

Проект ЛК-200 ДП «ДГЗІФ Укрінмаш», що пропонується будувати на Миколаївському підприємстві «Чорноморська Яхтена Верф».

Довжина найбільша, м – 17.70
Ширина найбільша, м – 5.40
Осадка, м – 1.50
Водотоннажність повна, т – 50
Швидкість максимальна, вуз – 16
2 двигуни Scania DI-16072M, кВт – 552
Автономність, доби – 4
Екіпаж, осіб – 3
Лоцмани, осіб – 7

Проект Pilot 19 Ice естонської верфі Baltic Workboats AS.
Довжина, м – 18.20
Ширина, м – 5.80
Осадка, м – 2.00
Водотоннажність, т – 52
Швидкість, вуз – 15
Екіпаж, осіб – 2-3
Лоцмани, осіб – 7

Ми бажаємо перемоги Миколаївським верфям, щоб три нових лоцманських катери були побудовані саме у нас у місті. У наступних публікаціях ми докладно розглянемо проекти ART22 від компанії . «Артіль Ltd» та проект ЛК-200 ДП «ДГЗІФ Укрінмаш», що пропонується будувати на Миколаївському підприємстві «Чорноморська Яхтена Верф».