Усі новозбудовані буксири “НІБУЛОН”

Пропонуємо до вашої уваги фрагменти інфографіки з нашої майбутньої книги «Миколаївське суднобудування доби Незалежності. 1991-… роки». У цьому дописі – про новозбудовані буксири судноплавної компанії «НІБУЛОН».

Загалом 21 буксир було побудовано для флоту компанії «Нібулон» з 2011 по 2020 роки. Перша серія з 4-х буксирів пр. POSS-115 побудована в 2011-2012 рр. на Суднобудівному заводі «Океан». Усі наступні буксири будувалися вже на власному суднобудівному-судноремонтному заводі «НІБУЛОН».

Буксир-штовхач проєкту POSS-115 – однопалубне судно класу ріка-море з двома гвинтостерновими азимутальними колонками з розвиненою надбудовою і підйомною кермовою рубкою. Буксир призначений для допомоги при проведенні швартових операцій; для буксирування несамохідних суден і барж, плавучих конструкцій; для проведення суден в акваторії портів; для криголамних робіт. Клас буксира відповідає Правилам Регістру Судноплавства України для морських суден — КМ III ЗП ЛП4 А1 «буксир». Проект розроблено Миколаївською компанією POSS Torola.

Перша серія буксирів пр. POSS-115 побудована на суднобудівному заводі «Океан» в 2011-2012 роках. Наступна серія буксирів цього проєкту з 2-х одиниць побудована в 2013-2014 роках на власному суднобудівному заводі ТОВ СП «Нібулон». А впродовж 2018-2019 років побудована третя серія буксирів з 4-х одиниць.

Загальні характеристики буксирів пр. POSS-115:
Довжина найбільша, м – 37,20
Довжина габаритна, м – 37,81
Довжина між перпендикулярами, м – 37,81
Ширина КВЛ, м – 10,82
Ширина габаритна, м- 11,52
Висота борту, м – 7
Дедвейт, т – 150
Осідання, м – 2,54
Швидкість ходу, вуз – 11,5
Швидкіть у каравані, вуз – мін. 5
В якості головних двигунів на судні встановлено два високооборотні дизельні двигуни потужністю 940 кВт кожний, виробництва «Mitsubishi»; в якості допоміжних – два двигуни марки «Volvo».

Світлини ззовні та зсередини буксиру NIBULON-6 проєкту POSS-115 дивіться за посиланням… У тому дописі також знайдете посилання на репортажі зі спусків буксирів цього проєкту та інші.

Для роботи на значно менших глибинах «НІБУЛОН» будував буксири проєктів 121/121М – вони мають осадку 1,6 метри. Завдяки цьому компанія отримала можливість, по-перше, будувати вантажні термінали та водити каравани в райони річок раніше не доступні з-за мілководдя. А, по-друге, це дає можливість здешевити та спростити логістику за рахунок комбінованого використання буксирів різних проєктів на окремих ділянках при проведенні караванів несамохідних суден.

Проєкт 121 розроблено ПКБ «Суднокомпозит» на клас Регістру KM * Ice2 B-R4-RSN3,0 AUT3 NAV-1 Буксир. Три буксири цього проєкту побудовані у 2015 році. Вони отримали найменування вантажних терміналів компанії – «Козацький», «Кременчуцький» та «Переяславський». Проєкт 121М розроблено ПКБ «Асаба Дизайн Центр» на клас Регістру КМ * ICE B-R4-RS3,0 AUT3 Буксир. Три буксири цього проєкту побудовані у 2017 та отримали найменування видатних кораблебудівників Миколаєва – «Юрій Макаров», «Анатолій Ганькевич» та «Нодарі Чантурія». Ще один буксир пр. 121М «NIBULON-15» було побудовано в 2020 році.

Проєкт 121/121М – це буксир-штовхач, призначений для проводки несамохідних суден, швартових операцій з ними у портових водах, розрідження льодового шару при підготовці акваторії для швартування у зимовий період, для перевозки посадових осіб в портових водах та прибережних районах плавання. Судна відповідають нормам екологічного законодавства Євросоюзу. Райони експлуатації буксирів – Південний Буг, Дніпро та прилеглі притоки, прибережні райони Чорного та Азовського моря, Керченська протока.

Рушійним комплексом суден є гвинто-стернова колонка, що приводиться у дію головними двигунами, розташованими на верхній палубі в ізольованих контейнерах. Таке рішення дозволило значно знизити осадку суден. Ходова рубка підйомна та фіксується у верхньому положенні. Судна облаштовані УКВ радіотелефонною станцією, супутниковою АРБ системою КОСПАС-САРСАТ, магнітними компасами, радіолокаційною станцією та ехолотом.

Загальні характеристики буксирів пр. 121:
Довжина, м – 27.88
Ширина, м – 9
Висота борту на міделі, м – 2.7
Водотоннажність, т – 121
Середня швидкість, вуз – 10
Швидкість у каравані, вуз – 4.5
Автономність, днів – 10

Загальні характеристики буксирів пр. 121М:
Довжина максимальна, м – 29.90
Ширина, м – 11.20
Осадка, м – 1.60
Тяглове зусилля, т – 13.6
Потужність, к.с. – 1200
Водотоннажність, т – 254
Швидкість, вуз – 10
Екіпаж, осіб – 7

Світлини ззовні та зсередини буксиру пр. 121 «Кременчуцький» дивіться за посиланням…

Наступним кроком розвитку флоту «НІБУЛОН» стало створення універсальних криголамних буксирів проєкту Т3500 – суден суто морської зони, що призначені для проведення караванів несамохідних суден та суден водотоннажністю 50-70 тис. тон у т.р. в льодових умовах із товщиною льоду до 60 см. Завдяки гвинто-стерновим колонкам азимутального типу Rolls-Roys буксири здатні ходити носом, кормою і будь-яким бортом. Два протипожежні стволи, що подають воду на відстань до 100 м, дозволяють буксиру загасити вогонь як на іншому судні, так і на березі.

Побудування буксирів пр. Т3500 стало можливим завдяки проведеної у 2017-2018 роках масштабної реконструкції верфі «НІБУЛОН». Проект розроблено ПКБ «Асаба Дизайн Центр». Судно спроектовано на клас Регістру КМ Ice4 R2 AUT1 Tug.

Загальні характеристики буксирів пр. T3500:
Довжина габаритна, м – 30.10
Довжина найбільша, м – 29.10
Ширина, м – 10.80
Ширина найбільша, м – 11.40
Висота борту, м – 4.80
Осадка, м – 3.40
Осадка габаритна, м – 4.15
Швидкість, вуз – 12.5 +- 0.5
Екіпаж, осіб – 10+1

Світлини ззовні та зсередини буксиру пр. T3500 «НІБУЛОН-101» дивіться за посиланням…

Нарешті крайнім проєктом на даний час є T410 – це портовий буксир штовхач-кантувальник, призначений для штовхання несамохідних суден дедвейтом до 3 тис. тонн, формування несамохідних суден в караван, проведення швартовних операцій, виконання вантажних рейсів на мілководді, обслуговування несамохідної техніки та інших плавзасобів тощо. Проєкт розроблено Миколаївським ПКБ «Асаба Дизайн Центр».

Загальні характеристики буксирів пр. Т410:

Довжина, м – 15.95
Ширина, м – 7.10
Висота борту, м – 1.85
Осадка, м – 1.20
Потужність ГД, кВт – 2 х 184
Швидкість, вуз – 5-7
Екіпаж, осіб – 3

Нещодавно ми спостерігали за новим принципом застосування буксирів різних типів для проведення несамохідних суден «НІБУЛОН»… У каравані були задіяні буксир пр. 121М «НІБУЛОН-15» та буксир пр. Т410 «НІБУЛОН-14». Таке поєднання дає можливість компанії підвищити показники транспортування, тобто перевозити більше вантажу з відносно меншими витратами.

Можливості до оптимізації логістики як раз і дає наявність у складі флоту буксирів різних типів – від портових пр. Т410 до морських пр. Т3500. Бажаємо компанії «НІБУЛОН» подальшого розвитку. А докладну розповідь про роботу усіх Миколаївських суднобудівних підприємств чекайте у нашій книзі «Миколаївське суднобудування доби Незалежності. 1991-… роки».