Проєкт доку для розмагнічування кораблів

ПКБ Дослідно-проєктний центр кораблебудування спільно з Херсонським державним заводом «Паллада» розробили проєкт доку для розмагнічування кораблів доковою масою до 5000 т. Док призначений для проведення процесу розмагнічування корабля, що впливає на зменшення ймовірності підриву на магнітно-індукційних мінах та для покращення роботи навігаційних приладів.

Характеристика доку Значення
Вантажопідйомність розрахункова, т 5000
Ширина судна, що докується не більше, м 24.5
Довжина доку з криноліном, м 135.0
Гранична глибина занурення доку, м 11.7
Осадка доку у морській воді без судна, м ~1.9

Бойові кораблі проходять періодичне розмагнічування згідно регламенту або в залежності від рядку чинників, що можуть впливати на збільшення магнітних полів. Зазвичай для розмагнічування застосовуються спеціально обладнані для цього кораблі, як, наприклад судно «Балта» в військово-морських силах України.

Багатофункціональний композитний док, проєкт якого пропонується, дозволяє кратно пришвидшити процес електромагнітної обробки – замість діб йдеться про лічені години. Док може бути використаний також для проведення ремонту суден та кораблів.

Порівняльні характеристики ЕМО судном розмагнічування, пр.130 (СР “БАЛТА”) ЕМО в доці
Відповідність вимогам РМЗК Так Так
Граничні розміри об’єкту, що оброблюється Водотоннажність до

10 000 т

Водотоннажність до

5 000 т,

L x B – 130 х 24,5 м

Час розгортання 7-10 діб 10 годин
Необхідність наявності допоміжного плавзасобу Носій Береговий пост
Кількість кораблів, що одночасно оброблюються 1 > 1 (обмеження за довжиною доку при одночасному докуванні в лінію)
Положення корабля, що оброблюється “Стоп” на стенді СР “Стоп” в доці
Тривалість ЕМО 12 – 24 годин 0,5 – 2 годин
Кількість обслуговуючого персоналу 80 – 90 +

штат СР

1/10-15

(обробка/розгортання)

Джерело: https://defence-ua.com/weapon_and_tech/dok_antimagnitnoji_oboroni_novij_projekt_dptsk_ta_palladi_dlja_zahistu_korabliv_ta_flotiv-4065.html