За кілька минулих днів ми неодноразово чули від компетентних фахівців, що представники Уряду та Верховної Ради, які приймають участь в бізнес-подіях, так висловлюються про суднобудівну галузь: «Що? Суднобудування? В нас його нема!» та «Україна остаточно втратила школу проєктування суден». Загалом ця хибна думка притаманна не лише посадовцям, а й широкому загалу Українського суспільства. Втім, ми вважаємо, що якщо низька поінформованість пересічних громадян теж шкідлива, бо призводить к зменшенню числа абітурієнтів на Кораблебудівні спеціальності, то відсутність точної інформації у можновладців може мати просто катастрофічні наслідки. Бо виходячи зі свого рівня компетентності вони приймають рішення щодо законодавства та державної політики. Наприклад, це може втілюватися в законопроєкті №1182-1 т.зв. «річкового закону», що буде шкодити флоту під Українським прапором та вітчизняному суднобудуванню. Або в міжнародних контрактах на закупівлю техніки за кордоном, замість фінансування кращих за якістю рішень тут, в Україні.
Реальний стан справ геть інший. Якщо ситуація у виробничій сфері неоднозначна та може коливатися від поганої, як наприклад на МСЗ, до відмінної, як на «Нібулоні», то галузь проєктно-конструкторських робіт розвивається в Україні стрімко та цілком відповідає кращим світовим стандартам. Ми вже сьогодні маємо у Миколаєві декілька підприємств, що є лідерами надання інжинірингових послуг на міжнародному ринку. Обсяг робіт, що вони виконують для різних підприємств від Сінгапуру до Голландії вражає – це проєктно-конструкторські роботи, наукові дослідження, навчання, супровід виробництва тощо.
За останні кілька років відбувся бум у буквальному розумінні і ця тенденція точно збережеться ще два десятиріччя за умови, що нам усім вдасться зберегти Україну. Вже зараз брак кадрів такий, що кожному випускнику Кораблебудівних спеціальностей ВНЗ, що старанно навчався, у Миколаєві гарантується безумовне престижне працевлаштування з заробітної платою в перші 0-5 років після отримання диплому на рівні 800-1000 долл.
Ми докладаємо зусиль, щоб подолати брак інформації, тому що вважаємо – користь для окремих підприємств у підсумку буде означати загальну користь. Цим дописом ще раз систематизуємо інформацію про проєктно-конструкторські бюро Миколаєва. Наразі на вітчизняному та світовому ринках успішно діють наступні підприємства:
1) ДП «Дослідно-Проєктний Центр Кораблебудування». Адреса: пр-т Героїв України, 1-Е. Сайт: http://srdsc.com/
Усі наші публікації про ДПЦК…
2) MDEM. Адреса: вул. Спаська, 1. Сайт: https://www.damen.com/en/companies/marine-design-engineering-mykolayiv
Усі наші публікації про MDEM…
3) C-Job. Адреса: вул. Шосейна, 5/1. Сайт: https://c-job.com/
Усі наші публікації про C-Job…
4) ProLINE. Адреса: пр-т Центральний, 67. Сайт: http://proline.ua/ru/
Усі наші публікації про ProLINE…
5) Zaliv Ship Design. Адреса: вул. Мала Морська, 108/5. Сайт: https://www.zalivdesign.com/
Усі наші публікації про Zaliv Ship Design…
6) Asaba Design Centre. Адреса: вул. Новозаводська, 25. Сайт: http://ru.asaba-shipdesign.com.ua/
Усі наші публікації про Asaba Design Centre…
Це не вичерпний перелік ПКБ. До нього не увійшли ПКБ «Торола Дизайн Груп», ДГ «АЛА» та декілька приватних підприємців, що обслуговують малотоннажне суднобудування. Невідомо про діяльність групи розробників, що успадкували «Чорноморсуднопроєкт». Ми не маємо достатньо матеріалу для висвітлення їх діяльності та запрошуємо до співробітництва. Також ми виключили підприємства, що працюють від імені закордонного бренду та не бажають висвітлення своєї діяльності.
Сподіваємося, що цей допис допоможе скласти більш точне уявлення про сучасний рівень Миколаївської суднобудівної школи, а безглузді міфи будуть мати менше шансів завдяки вашій допомозі у його поширенні.