Продовжимо розгляд реалізованих проектів ПКБ «Асаба Дизайн Центр». Корвет Bata, проект SV-01 «Касатка». Корабель побудовано на верфі MTG Dolphin Shipyard у Варні, Болгарія. Закладка відбулася у червні 2010, спуск на воду у жовтні 2011, введено в експлуатацію у лютому 2012 року. Корабель був спущений на воду без озброєння, у такому вигляді переданий замовнику та за допомогою Українських фахівців проходив оснащення бойовими системами на Гвінейській верфі ASABA компанії ASTILLEROS DE GUINEA ECUATORIAL S.A. в Малабо. Верф ASABA також спроектовано та побудовано за допомогою Миколаївських конструкторів ПКБ «Асаба Дизайн Центр».
Відповідно до завдань, що поставила перед собою Екваторіальна Гвінея, корабель призначено для патрулювання та захисту шельфових нафтових родовищ, охорони рибного промислу у виключній морській зоні, екологічного моніторингу, участі у миротворчих операціях ООН та для допомоги в гуманітарних операціях.
Загальні характеристики корвету Bata
Водотоннажність, т – 1360
Довжина, м – 87.3
Ширина, м – 11.8
Осадка, м – 4.05
Головний двигун – Caterpillar C 280, двувальний
Швидкість, вуз – 25
Економічна швидкість, вуз – 12
Дальність плавання економічною швидкістю, міль – 3500
Автономність, діб – 20
Екіпаж, люд – 35+20
Озброєння
РЛС “Каскад” та РЛС “Дельта-М”, виробництво “Квант-Радіолокація”, Україна, м. Київ
Головний калібр – 76-мм АУ АК-176
2 х Бойових модулі “Катран-М”, виробництво Миколаївський ремонтно-механічний завод, Україна, у комплектації:
30-мм автоматична пушка ЗТМ1
7.62 кулемет КТ
2х4 ПТКР “Бар’єр”
2 х 6-ствольних 30-мм АУ АК-630М
Авіаційна група – гелікоптер Ка-29 або інший
Розглядаючи проекти Миколаївських ПКБ, що побудовані за кордоном, зверніть увагу, що жодних об’єктивних причин відмовлятися від будування на експорт таких замовлень у Миколаєві нема. Розвиток суднобудування в Болгарії, Румунії, Польщі, Естонії доводять це краще за все. Те, що можна будувати у Східній Європі, можна й у нас. Усі причини, які перешкоджають чи раніше перешкоджали цьому бізнесу, суто суб’єктивні або політичні, включно тиск конкурентів, переважно з боку Росії. Усі ці фактори не втратили свою дію й сьогодні.
Але, на наш розсуд, суднобудівна галузь України, й Миколаєва зокрема, зберігає шанси на відродження. Ми вважаємо, що загальна увага до цих питань могла б значною мірою активізувати позитивні процеси. Суспільну думку треба повертати від песимістичної «забудемо про суднобудування» до оптимістичної «треба модернізація та відновлення». Ідеєю для політичних та громадських організацій повинно стати спрощення бізнес-клімату та залучення інвестицій в суднобудування. Саме ці гасла треба висувати та пропагувати для широкого загалу.
Нагадаємо, що зараз за проектами ПКБ «Асаба Дизайн Центр» у Миколаєві на суднобудівному заводі «Нібулон» вже побудовані та будуються:
Буксири пр. Т3500
Плавкран пр. П38
Днопоглиблювальне судно пр. СДС15
Судно-перевантажувач пр. П140
Власний сайт ПКБ “Асаба Дизайн Центр”: ru.asaba-shipdesign.com.ua